Peugeot 406 to samochód klasy średniej (segment D) i następca popularnego modelu 405. Zadebiutował w 1995 roku. Stylistyka pojazdu to klasyczna i łagodna linia opływowego sedana (lub kombi). Pod względem stylistyki, a także rozwiązań technicznych, model był kontynuacją modelu 405.

Używał on również wspólnej płyty podłogowej dla modelu Citroen Xantia, który zadebiutował dwa lata wcześniej. W przeciwieństwie do Citroena, Peugeot podobnie jak w mniejszym modelu 306, przy podobnych rozwiązaniach technicznych (za wyjątkiem hydropneumatycznego zawieszenia u Citroena) miał zupełnie inną stylistykę.

Ponadczasowa linia nadwozia zadecydowała o sukcesie tego auta, które było bardzo chętnie kupowane jako auto rodzinne – charakteryzowało się również wysokim komfortem jazdy. Paleta silników zaczynała się od jednostki 1,6 o ośmiu zaworach i mocy 88-90 KM, poprzez jednostkę 1,8 o mocy 112 lub 117 KM wyposażoną w szesnastozaworową głowicę, poprzez silnik 2.0 o mocy 132, 136 lub 145 KM, wersję 2,2 litra o mocy 158 KM, aż do wersji o sportowych niemalże osiągach: 2,9 V6 o mocy 190 lub 207 KM. Ponadto auto było wyposażane w cztery silniki diesla: 1,9 TD z serii XUD (90 KM), 2,1 TD z serii XUD (109 KM), 2.0 HDI 90 KM z wtryskiem common-rail, oraz 2,2 HDI (133 KM).

​Samochody z silnikami z serii XUD są bardzo cenione przez taksówkarzy ze względu na wysoki komfort jazdy, niskie zużycie paliwa, dużą ilość miejsca w środku oraz wysoką trwałość. Ponadto dostępna była wersja coupe, która znacznie odróżniała się od pozostałych wersji, mając zupełnie inne nadwozie, zaprojektowane przez studio Pininfarina. W 1999 roku przeprowadzono facelifting zmieniając przednią część nadwozia, deskę rozdzielczą, tylne lampy, oraz znacznie poprawiono bezpieczeństwo pojazdu. Ponadto samochód występował w filmach z serii Taxi.

Categories:

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *