Peugeot 205 należał do segmentu aut klasy B, czyli większych-małych samochodów tzw. supermini. Opracowany został w 1983 roku i bez większych zmian produkowany był aż do 1998 roku, a wyprodukowano go ponad 5,3 mln egzemplarzy. W 1991 roku przybyła wewnętrzna konkurencja w postaci niewiele mniejszego (356 cm) modelu Peugeot 106. Peugeot 205 był typowym samochodem swojego segmentu w ówczesnych czasach: mierzył około 3,7 metra długości, i występował jako trzy lub pięciodrzwiowy hatchback, jako kabriolet oraz jako panel-van dostawczy. Ciekawe było to, że występował w małych seriach produkowanych przez producenta Durisotti również jako wersja multi – był to podwyższony kombi-van. Samochód utrzymał się tak długo w produkcji dzięki udanej, ponadczasowej stylizacji, oraz dzięki stosunkowo dobrej niezawodności. W większym i nowszym modelu serii 306 można w dużej mierze zaobserwować podobne rozwiązania stylistycznie, które sprawdziły się w tym modelu.

Paleta silników była niezwykle bogata. Początkowo, część mniejszych silników została odziedziczona po marce Simca, przejętej przez koncern PSA. Podstawowe silniki to 1,0 litra o mocy 45 KM, 1,1 o mocy 55 KM, 1,2 o mocy 63 KM, 1,4 o mocy 59 KM, 75 KM (z wtryskiem paliwa) lub 85 KM, 1,3 o mocy 65 KM, 1.6 o mocy 75 KM lub 95 KM, i 1,8 diesel o mocy 60 KM. Peugeot 205 odniósł też znaczące sukcesy w rajdach, co przełożyło się na jego dużą popularność wśród młodych ludzi. Aktualnie, model jest cenionym Youngtimerem, i jego zakup można rozważać w kategoriach inwestycji.

Categories:

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *